Jdi na obsah Jdi na menu
 


Rally

22. 5. 2009

Rally

Pražský rallyesprint vyhrál posedmé v kariéře Pech

Loprais: Na Dakaru se sejde největší konkurence v historii

Osmašedesát vozů, z toho třetina nadupaných speciálů. Mezi kamióny ještě nikdy nebyla na Rallye Dakar taková konkurence, jaká se na Nový rok sejde na startu 33. ročníku v argentinském Buenos Aires. V kabině speciálu Tatra nebude tradičně chybět ani Aleš Loprais, který se v kabině sejde s protřelým navigátorem Josefem Kalinou. "Hodně se na spolupráci těším," říká v rozhovoru pro Právo synovec šestinásobného vítěze slavné soutěže Karla Lopraise.

 

 

 

 

 

 

Václav Pech vyhrál posedmé v kariéře Pražský rallyesprint a potvrdil, že se mu v tomto exhibičním závodě, každoročně jedné z posledních motoristických akcí sezony, daří. Plzeňský pilot, který startoval s vozem Škoda Fabia WRC a jehož spolujezdcem byl již tradičně bývalý premiér Mirek Topolánek, je suverénně nejúspěšnějším závodníkem v šestnáctileté historii rallye.

4. 12. 2010 16:00 PRAHA Pech porazil v náročných sněhových podmínkách druhého Pavla Valouška o 12 sekund. Letošní český šampion nabral rozhodující ztrátu už v páteční úvodní rychlostní zkoušce na strahovském stadionu, kdy trefil sněhovou bariéru a ztratil téměř půl minuty. Třetí místo obsadil Švéd Per Gunnar Andersson.

Jedna chyba může v Krumlově zhatit dobrý výsledek, říká Pech

Duel Romana Kresty s Václavem Pechem by měl být hlavním lákadlem víkendové Rallye Český Krumlov. Kresta bude v jižních Čechách útočit na rekordní páté vítězství, Pech zase bude usilovat o snížení čtrnáctibodové ztráty v průběžném pořadí šampionátu. "Do každé soutěže startujeme se snahou zajet co nejlepší výsledek," říká pětinásobný český mistr v rozhovoru pro Právo.

22. 5. 2009 08:52

Jak trénujete na Rallye Český Krumlov?

Krumlov je českou soutěžáckou klasikou. Tratě se moc nemění, ale jsou parádní. Zdejší úzké cesty mám moc rád. Víme, do čeho jdeme. Velkou pozornost věnujeme nastavení podvozku auta.

Tratě znáte dobře, takže vás nemůže nic překvapit?

Něco přece. Příkopy a okraje úzkých cest jsou zarostlé trávou, v níž se skrývají kameny a jiné nástrahy. Musím si ohlídat, abych na nějaký nenajel. Krumlov je hodně rychlý a jedna chyba tu může znamenat konec nadějí na dobrý výsledek. Zhatí práci celého týmu.

V Krumlově se jezdí také potmě…

To je také krásné specifikum této soutěže. Jízda za tmy nás se spolujezdcem Petrem Uhlem hodně baví. Pro nás to znamená dobře nastavit světla, aby svítila, kam mají.

V čem je jiné vaše letošní Mitsubishi Lancer?

Změn bylo minimum. Jedeme jiný diferenciál a lepší brzdové destičky.

Na co si v Krumlově troufáte?

Do každé soutěže startujeme se snahou zajet co nejlepší výsledek.

Kdo budou vaši největší konkurenti v boji o šestý domácí mistrovský titul a samozřejmě hodně ceněné vítězství v krumlovské rallye?

Především Kresta, který má o něco lepší vůz než my. Peugeot 207 S2000 mu jede perfektně. Porazit ho bude těžké. Vyrovnanější souboje bychom měli svádět s Valouškem, který jede také s mitsubishi, a se subaru Štajfa a Běhálka.

Vy jste startoval na rallyesprintu v Lužických horách poprvé s mitsubishi na zemní plyn. Jaké bylo svezení?

Parádní! Auto jede krásně, ale na velké závodění to zatím není. Především tam je určitá výkonová prodleva při řazení. Benzínové auto zabere rychleji. Ale plynové má budoucnost, určitě disponuje velkou silou.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář